TAJNE MEDVEDNICE

Projekt Tajne Medvednice uključuje četiri jednodnevna izleta na Medvednicu s ciljem upoznavanja hrvatske prirodne, povjesne i kulturne baštine, širenja ekološke svijesti i zdravog života te savladavanje tehnika preživljavanja u prirodi. Peti izlet je dvodnevni s ciljem polaganja ispita iz provedenog programa.

Ono što je specifično kod ovog projekta je upoznavanje sa tajnama koje se nalaze na Sljemenu (Medvednici). Špilje, slapovi, dvorci, rudnici, planinska jezera, sakralni objekti, bolnice i još mnogo toga što naše Sljeme krije.

Provedba je zamišljena kao skup  praktičnih izleta u okolici Zagreba za sve generacije počevši od djece školske dobi, odnosno ne mlađe od 8 godina starosti, do starijih osoba kojima zdravlje i vitalnost dozvoljavaju ovakav napor. Izleti su zamišljeni i održavaju se kao četiri (4) cjelodnevna izleta te jedan (1) dvodnevni izlet s noćenjem u prirodi kombinacijom edukacije, demonstracije i samostalnog praktičnog rada te završnim ispitom kao krunom ciklusa.

 Projekt TAJNE MEDVEDNICE planiran je isključivo na obroncima Medvednice, kroz provedbu osnovnih tehnika o preživljavanju, ali ujedno obuhvaća praktičnu primjenu i ponavljanje naučenog u temeljnoj razini te nadogradnju naprednijim tehnikama preživljavanja i slično.

Provode ga instruktori ŠPP Agram, vođenim putem, koji su ujedno odgovorni za sigurnost polaznika za cijelo vrijeme trajanja izleta. Tijekom edukacije, obzirom na osnovnoškolsku dob djece, nije predviđeno potpuno preživljavanje u prirodi, kao što bi većina i očekivala, odnosno konzumacija biljaka i životinja koje budu sakupljene/ulovljene tijekom edukacije. Taj segment nužno je posebno naglasiti, jer preživljavanje u prirodi u punom smislu pojma predstavlja puno detaljniju edukaciju, pripremu i ozbiljnu provedbu, u kojoj ne treba i ne smije se isključiti i mogući utjecaj na zdravlje, što apsolutno nije prihvatljivo za djecu osnovnoškolske dobi.

Temelj svega je pokazati djeci, ali i odraslima, naučiti ih samim osnovama preživljavanja, mogućnostima preživljavanja u prirodi, poželjnoj opremi, odjeći i obući za siguran i ugodan boravak u prirodi, opasnostima koje vrebaju u prirodi te najosnovnijim mjerama sigurnosti (tzv. „kodeks“ ponašanja u prirodi). Uspiju li polaznici prihvatiti ovaj dio i nauče li osnove, već je puno napravljeno na pitanju edukacije i povećanju njihovih šansi za preživljavanje, u slučaju kada bi se našli u takvoj ili sličnoj situaciji.